Πέμπτη 10 Μαΐου 2018

Τι απαντά ο Φο.Δ.Σ.Α. Στερεάς στην ανακοίνωση του Θανάση Σκούμα

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ  ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
   ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
   ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΩΝ ΟΤΑ              
        «Ελλάδας ΑΕ»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Όταν ο Χίλων (ή Χείλων) ο Λακεδαιμόνιος, ένας από τους επτά σοφούς της αρχαίας Ελλάδας, αναφωνούσε «Γλώττα μη προτρεχέτω της διανοίας», να μην προτρέχει δηλαδή η γλώσσα της σκέψης, είχε υπ’ όψη του τα λάθη στα οποία μπορεί να οδηγήσουν τα προσωπικά πάθη και η υπερβολή των ανθρώπων.
Στην πορεία, αναδείχθηκαν και άλλοι λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν ένα άνθρωπο σε πομπώδη λογύδρια.
Ο φτηνός λαϊκισμός, για παράδειγμα.
Με αφορμή λοιπόν ανακοίνωση του δημοτικού συμβούλου Αθανάσιου Σκούμα(Δείτε ΕΔΩ) και τίτλο «ΠΡΟΚΛΗΣΗ από ΦοΔΣΑ σε βάρος του ΔΗΜΟΥ ΘΗΒΑΙΩΝ», οφείλουμε να αναφέρουμε τα παρακάτω.
1. Εγκαλεί τον ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας ο κ. Σκούμας ότι με προκλητικό τρόπο αναφέρει ότι ο Δήμος Θηβαίων είναι «εντολοδόχος» του ΦοΔΣΑ Α.Ε για την παραχώρηση οικοπέδου.
Δεν ξέρουμε πώς ερμηνεύει τη λέξη «εντολοδόχος» ο κ. Σκούμας.
Γνωρίζουμε όμως, ποιά έννοια δίνει στη λέξη η ελληνική νομοθεσία:
Η «εντολή» στο Αστικό Δίκαιο είναι η σύμβαση με την οποία ο ένας των συμβαλλομένων (εντολοδόχος) αναλαμβάνει την υποχρέωση να διεξαγάγει χωρίς αμοιβή την υπόθεση που του ανέθεσε ο άλλος συμβαλλόμενος (εντολέας).
Ρυθμίζεται στον Αστικό Κώδικα, στα άρθρα 713-728, και διδάσκεται στο δ’ εξάμηνο της Νομικής Σχολής.
Υπενθυμίζουμε λοιπόν στον κ. Σκούμα, ότι ο ίδιος, ως Πρόεδρος της Δ.Ε.Π.Ο.Δ.Α.Θ, με τις υπ΄αριθ. 7/2003 και 3/2004 αποφάσεις του Δ.Σ. της Δ.Ε.Π.Ο.Δ.Α.Θ, όρισε το Δήμο Θηβαίων ως φορέα υλοποίησης, αυτόν δηλαδή που θα κατασκευάσει το έργο του ΧΥΤΑ (εντολοδόχο), για λογαριασμό της Δ.Ε.Π.Ο.Δ.Α.Θ, και ο ίδιος από την άλλη πλευρά, ως Δήμαρχος Θηβαίων, με την υπ΄ αριθ. 119/2005 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θηβαίων αποδέχθηκε να είναι ο Δήμος Θηβαίων εντολοδόχος, δηλαδή φορέας υλοποίησης κατασκευής του ΧΥΤΑ Θήβας, για λογαριασμό της Δ.Ε.Π.Ο.Δ.Α.Θ.
Στο πλαίσιο της υλοποίησης του έργου αυτού, με την υπ’ αρ. Ε(2008) 5101/10-09-2008 απόφαση της Επιτροπής των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, εγκρίθηκε η διάθεση ποσού 55.774 ευρώ για την αγορά γης, και υλοποιώντας την απόφαση αυτή, το Δηµοτικό Συµβούλιο του Δήµου Θηβαίων προέβη στην αγορά αυτής της έκτασης,  για την κατασκευή των εγκαταστάσεων προεπεξεργασίας των αποβλήτων, µε κύριο του έργου τη Δ.Ε.Π.Ο.Δ.Α.Θ Α.Ε. και φορέα υλοποίησης το Δήµο Θηβαίων.
Επομένως, με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στο πλαίσιο αυτής της εντολής, ο Δήμος Θηβαίων απέκτησε έκταση για λογαριασμό της ΔΕΠΟΔΑΘ.
Ως εντολοδόχος της Δ.Ε.Π.Ο.Δ.Α.Θ.
Ελπίζουμε τώρα να έγινε κατανοητό.
2. Υιοθετώντας ένα βαθύτατα συντηρητικό τοπικισμό, ο κατά τα λοιπά «αριστερός» κ. Σκούμας δηλώνει ότι το οικόπεδο που αγοράσθηκε από τον Δήμο Θηβαίων για λογαριασμό της Δ.Ε.Π.Ο.Δ.Α.Θ Α.Ε μπορεί τώρα να χρησιμοποιηθεί από τον Δήμο Θηβαίων  «για τον σκοπό που αποκτήθηκε, ήτοι ως ακίνητο που θα γίνουν εργασίες ανάκτησης ανακυκλώσιμων υλικών και κομποστοποίησης με διαλογή στην πηγή, στα πλαίσια ενός Τοπικού Σχεδίου Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΤΟΣΔΑ) του Δήμου Θηβαίων».
Θυμίζουμε:
Η Δ.Ε.Π.Ο.Δ.Α.Θ. συστάθηκε ως διαδημοτική επιχείρηση το 2001, και ενεργοποιήθηκε επί δημαρχιακής θητείας του κυρίου Σκούμα.
Σε αυτήν συμμετείχαν αρχικά 11 Καποδιστριακοί Δήμοι (Θηβαίων, Βαγίων, Πλαταιών, Θίσβης, Τανάγρας, Σχηματαρίου, Οινοφύτων, Δερβενοχωρίων, Αλιάρτου, Θεσπιέων & Ακραιφνίας).
Με το άρθρο 30 παρ. 6 του νόμου 3536/2007, η Δ.Ε.Π.Ο.Δ.Α.Θ από Διαδημοτική (Ν.Π.Ι.Δ) μετατράπηκε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ σε Α.Ε. των ΟΤΑ.
Στη συνέχεια, μετά την εφαρμογή του ν. 3852/2010 (ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ), και τη συγχώνευση των Καποδιστριακών Δήμων, οι Δήμοι – μέτοχοι της ΔΕΠΟΔΑΘ έγιναν τέσσερις : α) Θηβαίων, με ποσοστό συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο – Γενική Συνέλευση 48,44%,  β) Τανάγρας, με ποσοστό συμμετοχής 29,29%, γ) Αλιάρτου-Θεσπιέων, με ποσοστό συμμετοχής 17,02%, και δ) Ορχομενού, με ποσοστό συμμετοχής 5,25%).
Με την υπ’ αρ. 21/17-2-2011 Εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών ορίστηκε ότι οι εκπρόσωποι των Καλλικρατικών Δήμων στα Διοικητικά Συμβούλια (Δ.Σ.) των ΦοΔΣΑ είναι όσοι είχαν οι Καποδιστριακοί Δήμοι πριν την συγχώνευσή τους σε αυτούς.
Έτσι, στο Δ.Σ. της Δ.Ε.Π.Ο.Δ.Α.Θ Α.Ε. συμμετείχαν 4 εκπρόσωποι για το Δήμο Θηβαίων, 4 εκπρόσωποι για το Δήμο Τανάγρας, 2 εκπρόσωποι για το Δήμο Αλιάρτου-Θεσπιέων  και 1 για το Δήμο Ορχομενού.
Κατά συνέπεια, ο Δήμος Θηβαίων δεν είχε ποτέ την πλειοψηφία στη Δ.Ε.Π.Ο.Δ.Α.Θ.
Ο ΧΥΤΑ που, με απόφαση του κ. Σκούμα, κατασκευάστηκε εντός των ορίων του Δήμου Θηβαίων, δεν ανήκε ποτέ στο Δήμο Θηβαίων.
Ανήκε στη Δ.Ε.Π.Ο.Δ.Α.Θ Α.Ε, μέτοχος της οποίας ήταν και ο Δήμος Θηβαίων, και ήδη ανήκει στον Περιφερειακό ΦοΔΣΑ, μέτοχος του οποίου είναι ο Δήμος Θηβαίων.
Οι ευρωπαϊκές επιχορηγήσεις δεν δόθηκαν στο Δήμο Θηβαίων για να κατασκευάσει έργο κυριότητάς του.
Δεν πήρε ποτέ τέτοια απόφαση ο κ. Σκούμας ως Δήμαρχος.
Ο Δήμος Θηβαίων χρηματοδοτήθηκε προκειμένου να κατασκευάσει έργο για λογαριασμό της Δ.Ε.Π.Ο.Δ.Α.Θ.
Το πώς ένα οικόπεδο κυριότητας της Δ.Ε.Π.Ο.Δ.Α.Θ Α.Ε, κοινής ιδιοκτησίας 4 Δήμων (Θηβαίων, Τανάγρας, Αλιάρτου-Θεσπιέων & Ορχομενού), το οποίο αποκτήθηκε με χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για συγκεκριμένο σκοπό, δηλαδή για την κατασκευή του ΧΥΤΑ Θήβας για λογαριασμό του ΦΟΔΣΑ, μπορεί να χρησιμοποιηθεί από έναν Δήμο ο οποίος έχει τη μειοψηφία στο μετοχικό κεφάλαιο της Δ.Ε.Π.Ο.Δ.Α.Θ Α.Ε, και χωρίς την σύμφωνη γνώμη παραχώρησης του από τους υπολοίπους 3 Δήμους, καθώς και για άλλο σκοπό και για άλλο δικαιούχο από αυτόν που χρηματοδότησε η Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν προκύπτει από την ισχύουσα Ευρωπαϊκή και Εθνική νομοθεσία.
Το οικόπεδο θα πρέπει να μεταβιβαστεί στον ΦοΔΣΑ διότι σε διαφορετική περίπτωση τα χρήματα θα πρέπει να επιστραφούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Καλό θα ήταν ο κ. Σκούμας να συμβουλευτεί κάποιον ειδικό σε θέματα ευρωπαϊκών προγραμμάτων, ώστε στο μέλλον να αποφύγει παρόμοια ατοπήματα.
3. Κατηγορεί ο κ. Σκούμας το σύνολο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, ότι ακολουθεί φιλοεργολαβική πολιτική στη διαχείριση των απορριμμάτων προωθώντας την Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) Θήβας, ενώ γνωρίζει ότι είναι το μόνο έργο σήμερα που κατασκευάζεται με Δημόσια χρηματοδότηση και όχι με Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), σε αντίθεση με ό,τι κατά πλειοψηφία συμβαίνει στην υπόλοιπη χώρα.
Όμως, η σύμβαση κατασκευής του έργου έχει δημοσιευτεί.
Είναι στη διάθεση όλων.
Και η σύμβαση, προβλέπει ρητά, ότι τα μόνα δικαιώματα εργολάβων στο έργο, είναι τα δικαιώματα αμοιβής τους για την κατασκευή του έργου.
Ο όρος αυτός είναι ξεκάθαρος.
Αν ο κ. Σκούμας δεν μπορεί να τον αντιληφθεί, καλό θα ήταν να συμβουλευτεί κάποιον με εμπειρία σε κείμενα δημοσίων συμβάσεων.
4. Γνωρίζει ο κ. Σκούμας ότι σήμερα ο ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας Α.Ε λειτουργεί το σύνολο των έργων αρμοδιότητάς του με προσωπικό (185 άτομα) που εντάσσεται στον Εσωτερικό Κανονισμό Υπηρεσιών του, και το ίδιο θα πράξει και για τη ΜΕΑ Θήβας.
Όμως ο κ. Σκούμας προτιμά να κινδυνολογεί λέγοντας ότι τα έργα θα δοθούν σε ιδιώτες για τη λειτουργία τους.
5. Γνωρίζει επίσης ο κ. Σκούμας, ότι ο Περιφερειακός ΦοΔΣΑ έχει παραχωρήσει δωρεάν προς χρήση στον Δήμο Θηβαίων 6 καινούργια απορριμματοφόρα τύπου πρέσας για την  αποκομιδή των σύμμεικτων απορριμμάτων και της ανακύκλωσης καθώς και ένα μηχανικό σάρωθρο (αυτοκινούμενη σκούπα) και ότι επισκευάζει αυτά τα οχήματα όταν χρειαστεί.
Αν αυτός, ο δωρεάν παραχωρημένος προς χρήση εξοπλισμός (απορριμματοφόρα κτλ) από τον ΦοΔΣΑ προς τον Δήμο Θηβαίων, ενοικιαζόταν από τρίτους, το κόστος για το Δήμο θα  ανερχόταν περίπου στο ποσό των 250.000 ευρώ ετησίως, το οποίο βεβαίως τώρα που δεν καταβάλλεται είναι υπέρ των συμφερόντων του Δήμου Θηβαίων.
Γνωρίζει επίσης ότι ο ΦοΔΣΑ ανέλαβε ως φορέας υλοποίησης (ή εντολοδόχος) με κύριο τον Δήμο Θηβαίων, το έργο της αποκατάστασης των τριών μη ενεργών χωματερών του Δήμου (ΔΕ Βαγίων, ΔΕ Θίσβης και ΔΕ Πλαταιών), τις οποίες ο ΦοΔΣΑ παρέδωσε αποκατεστημένες το περασμένο καλοκαίρι στο Δήμο Θηβαίων ως κύριο-ιδιοκτήτη του έργου. 
Όποτε έχει χρειαστεί, ο ΦοΔΣΑ συνδράμει τον Δήμο Θηβαίων, είτε με την σύνταξη μελετών (μελέτη οργάνωσης δρομολογίων αποκομιδής, μελέτη αδειοδότησης πράσινου σημείου), σύνταξη τοπικού σχεδίου του Δήμου Θηβαίων κ.α, είτε με οποιοδήποτε άλλο τρόπο κρίνεται χρήσιμος από τις Υπηρεσίες του Δήμου Θηβαίων.
Αυτή τη συνεργασία, ο Φορέας μας και την επιθυμεί, και τη διαφυλάσσει, και είναι σε θέση να την προσφέρει προς το Δήμο Θηβαίων, όσο ο Δήμος έχει την ίδια πρόθεση συνεργασίας.
Και ενώ ο κ. Σκούμας τα γνωρίζει όλα αυτά, ενώ ο ΧΥΤΑ Θήβας έχει σχεδιαστεί, χωροθετηθεί και δρομολογηθεί επί θητείας του, δεν διστάζει να προσπαθεί να ακυρώσει το μεγαλύτερο αναπτυξιακό και φιλοπεριβαλλοντικό έργο που σήμερα κατασκευάζεται στην Περιφέρειά μας και που μόνο οφέλη θα έχει για την τοπική κοινωνία της Θήβας.
Αδιαφορεί για τις δεκάδες θέσεις εργασίας που υπάρχουν σήμερα και τις πολλαπλάσιες που θα δημιουργηθούν στο άμεσο μέλλον με τη λειτουργία της ΜΕΑ Θήβας, μπροστά στο μικροπολιτικό συμφέρον.
Οι μάσκες πλέον έπεσαν.
Η προσπάθεια είναι, να ακυρωθεί η κατασκευή της ΜΕΑ Θήβας και να χαθεί η δημόσια χρηματοδότηση, που υπερβαίνει τα 20.000.000 ευρώ.
Σε αυτή την περίπτωση, το έργο και πάλι θα γίνει.
Αλλά χωρίς δημόσια χρηματοδότηση, χωρίς το Φορέα, και χωρίς τους Δήμους.
Με ΣΔΙΤ, προς όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων.
Δεν λέμε ότι αυτό επιθυμεί ο κ. Σκούμας.
Λέμε ότι αυτό θα είναι το αποτέλεσμα των προσπαθειών του, αν ευδοκιμήσουν, ασχέτως του αν το αντιλαμβάνεται ή όχι.
Και δεν ξέρουμε ποιο από τα δύο είναι χειρότερο.

Θήβα : 10/05/2018

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ